Sabtu, 14 Januari 2012

Muzakarah Remaja IKRAM Pusat (MUKRIM)

Alhamdulillah. IKRAMTeens pusat telah mengadakan Muzakarah Remaja IKRAM Pusat (MUKRIM) di Pusat Latihan WAMY, Serdang. Seramai lebih kurang 50+ peserta yang terdiri dari penggerak dan aktivis IKRAMTeens seluruh negara berkumpul untuk berkongsi serta belajar akan kejayaan dan pengajaran dari gerak kerja IKRAMTeens tahun lalu.

IKRAMTeens Subang Jaya telah menghantar 4 orang wakil (beserta 3 anak kecil :) ) ke MUKRIM ini. Ia terdiri dari Ketua Unit Remaja serta AJKnya.

Antara perkongsian menarik adalah perkongsian gerak kerja IKRAMTeens Johor, yang mana mereka menyusun modul-modul umum untuk sekolah dan surau yang seterusnya menjadi 'preview' kepada program-program IKRAMTeens di luar. IKRAMTeens Terengganu berkongsi berkenaan unit PEMIKIR yang terdiri dari Ketua-ketua pelajar serta pimpinan sekolah yang menjadi penggeraknya. IKRAMTeens Pulau Pinang berkongsi keunikan kad ahli mereka yang menjadi punca keahlian yang begitu memberangsangkan. IKRAMTeens Gombak berkongsi modul tarbiyah yang digunakan, disesuaikan dari Modul Tarbiyah JK Tarbiyah pusat yang dipakai sekarang.


Program satu hari ini diakhiri dengan resolusi setiap daerah dan negeri untuk set sasaran ahli IKRAMTeens dan yang paling penting, bilangan halaqah yang bakal dibentuk pada tahun ini.

Moga Allah memudahkan urusan IKRAMTeens dalam usaha untuk menarik remaja ke arah islam dan membentuk mereka menjadi individu muslim cemerlang.

Gambar2 lain  boleh didapati di sini :  https://picasaweb.google.com/107099568060791697663/MuzakarahRemajaIKRAMPusatJan2012

"Menyerlah Jauh Dari Biasa!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan